Avbokning & Igenridning

Avbokning

Kan du inte rida en av dina lektioner – Boka av den!
Ring 08-83 12 34 och lämna ett meddelande på telefonsvararen eller maila Ridskolan.

För att få rida igen måste du senast boka av din lektion samma dag före kl 12:00 (vardagar). Helglektioner ska bokas av före kl. 08:30 och vardagmorgnar och förmiddagslektioner avbokas senast samma dag kl 7.00.
Du bokar av din lektion genom att skicka ett mail till Ridskolan eller lämna ett meddelande på telefonsvararen.

Boka av lektionen både för din, hästarnas, personalens och dina medryttares skull.
Ridskolan strävar efter att hästarna ska gå med på olika typer av grupper för att få ett varierande arbete, därför påverkar Din avbokning ridskolans planering av hästarnas "arbetsdag".
Bokar du inte av din lektion har ingen annan någon möjlighet att nyttja det ridtillfället att rida igen på.

Kom ihåg boka av i tid!
Om du får ett akut förhinder och tiden för avbokning passerat, vänligen ring och lämna meddelande ändå så att en vi kan göra en sen justering av hästarnas arbetsfördelning.

Igenridning

Vi erbjuder igenridning i mån av plats, men det betyder att det inte är en självklarhet att det finns utrymme att rida igen en missad lektion, utan det är en risk man tar när man avbokar att man inte kan rida igen den.
För att du ska få rida igen din lektion så krävs det att du avbokat i tid (seovan) via telefon eller mejl.

• Igenridning sker i mån av plats och ska göras inom fyra gånger från avbokningstillfället.
  • Vi erbjuder igenridning i förväg, dvs har du en planerad frånvaro går det att rida igen innan det tillfället.
  • Hopplektioner får överlåtas/säljas till annan elev som är medlem i klubben, rider på ridskolan och som håller nivå 4-5.
  • Vanlig lektion går bra att överlåta till likvärdig elev, meddela ridskolan om ryttarbyte.
  • Det är inte tillåtet att rida igen dubbla pass, dvs. rida igen i anslutning till det ordinarie passet.
  • All igenridning måste ske i innevarande termin.
  • Ingen igenridning sker de 2 sista veckorna på respektive termin

Senast uppdaterad: 2022-12-29