Börja rida hos oss

Vi erbjuder gruppridning för barn på alla nivåer men för vuxna enbart från nivå 3.

Ridgrupperna är indelade efter ridvana och erfarenhet med syfte att hålla en jämn och hög kvalitet på utbildningen. Se vår nivåbeskrivning Länk till annan webbplats. för detaljerad info.

Våra ordinarie lektioner är 45- eller 60 minuter med maximalt 11(häst) / 12(ponny) elever. Det ingår minst en teorilektion per termin och hoppning enligt anslaget hoppschema. Vi erbjuder inte Drop-in ridning eller privatlektioner. Ridtiden innefattar även upp- och avsittning. Vi tillämpar en viktgräns för våra elever om 95 kg.

Som elev hos oss får du rida välutbildade, välmående och sunda hästar.
Vi strävar efter att erbjuda en modern och väl underbyggd pedagogisk undervisning, alla våra ridlärare är utbildade. Lektionerna planeras efter gruppens mål för terminen och det finns en röd tråd i undervisningen. All undervisning fokuserar på en god grundridning och god kommunikation med hästen.

Vi ställer höga krav på hästvälfärd och därmed förväntas eleverna också ta ansvar för att ta hand om hästarna mycket väl, både före och efter lektion.

Är du intresserad av att anmäla dig själv eller ditt barn på väntelista så fyll i formulär länkade nedan. Vi är otroligt glada för att våra elever trivs hos oss men det betyder också att vi sällan får lediga platser, för vuxna kan väntetiden vara många år.

Intresseanmälan barn & juniorer

Klicka här för att fylla i anmälan

Intresseanmälan för seniorer

Klicka här för att fylla i anmälan

Nyttig information från Svenska Ridsportförbundet för dig som är ryttare eller förälder till ryttare: Välkommen till ridskolan. Pdf, 3.2 MB, öppnas i nytt fönster. Läs den!