Gå till innehåll
Hufvudsta Ridklubb

Tävlingsfunktionär - därför är du så viktig för klubben

Varje år anordnar Hufvudsta Ridklubb tävlingar som besöks av ekipage från hela Storstockholm. Ibland än mer långväga gäster.

För att dessa tävlingar ska bli en trevlig upplevelse för alla som vistas på klubben den dagen behöver hjälp av dig som klubbmedlem. Det finns många uppgifter för en tävlingsfunktionär och det finns garanterat något som passar dig - oavsett hästvana.

Tävlingarna är viktiga för klubben ekonomi. Med intäkterna från startavgifter kan vi bland annat skicka våra ungdomar på kurser, ta hit någon spännande föreläsare och något så enkelt som att köpa in toalettpapper.

Din hjälp är viktig för klubben!

Här kan du läsa mer om vad du som funktionär kan hjälpa till med:
Funktionärsposter hopptävling på Hufvudsta Ridklubb Pdf, 48.6 kB, öppnas i nytt fönster.
Funktionärsposter dressyrtävling Hufvudsta Ridklubb Pdf, 39.1 kB, öppnas i nytt fönster.

Vill du veta mer om vad du kan göra? Eller har du förslag på vad vi kan göra bättre? Hör av dig till oss i Tävlingskommittén.

Årets funktionärer

Varje år utser vi några personen som har utmärkt sig lite extra som tävlingsfunktionär.

Maria L

Kerstin W
Saga W

Funktionärslotteri

Under varje tävlingsdag har vi ett funktionärslotteri där vår sponsor Back2Use lottar ut presentkort.

2023: Tindra H, Fanny, Sixten, Isabelle
2022:
Anna B, Tyra W, Amanda M, Lisa B, Eva S, Nocole vP, Maite R, Dailsy L, Disa K, My B, Linnea S, Katarina S, Helena D, Jenny Z, Olivia
2020:
Kerstin P, Madde M, Åsa Z, Eva S.
2019: Joseph F, Sara B, Richard C, Lisa O, Ulrika W, Leah O-H, Piroska E
2018: Sören S, Moa C, Ellen K, Agneta W, Madeleine M, Alva N, Sara B, Louisa P, Emma R-H, Karin V-N, Jane K, My B
2017: Ulrika W, Anna B, Eva-Karin G, Christina R-H, Sabina A, Alva N, Valentina H, Moa C, Anna A, Davina F, Lisa O, Maja A, Sören S, Felicia T, Emma E

Ibland kan vi även lotta ut biljetter till Sweden Internationar Horse Show:
2018: Emelie W, Erica R, Eva A, Saga M

Publicerad: 2022-12-09

Senast uppdaterad: 2024-04-22

Författare: Lisa Karlsson

Hufvudsta Gård

171 73 Solna

Orgnr: 815200-4308

Stallet är under terminen öppet: