En bild

Att tävla för Hufvudsta Ridklubb

Här hittar du information och riktlinjer för ryttare som tävlar för Hufvudsta Ridklubb. Oavsett om det är lektionsryttare eller privatekipage.

För att tävla för Hufvudsta Ridklubb och få en licens krävs att man har löst medlemskap i klubben.

Vi som representerar klubben på olika tävlingar är intresserade, engagerade och bra förebilder. Vi strävar efter en bra sammanhållning och en god laganda. Tävling innebär ansvar. Inte bara för dig själv utan även gentemot din häst/ponny, dina klubbkamrater, medtävlande och funktionärer.

Hufvudsta Ridklubb erbjuder ryttare i specialgrupper i hoppning och dressyr möjlighet att tävla interna och externa tävlingar. Detta sker i ett nära samarbete med Hufvudsta Ridskola AB som både tillhandahåller hästmaterialet samt avgör vilka ekipage som är redo för att starta på tävling.

Kom ihåg att det ska vara kul att tävla!

Här kan du läsa om de riktlinjer som klubben, ridskolan och ryttarna gemensamt skapat.

Riktlinjer för tävling Pdf, 198.5 kB, öppnas i nytt fönster.

Tävlingsresultat

Det är svårt att hålla koll på alla som tävlar därför vill vi att du som har varit och tävlat själv skickar in en kort text och bild till tk@hufvudstaridklubb.se om du vill att vi lägger upp det på våra sociala medierkanaler. Skicka gärna in oavsett om du fått rosett eller inte.