Gå till innehåll
Hufvudsta Ridklubb
Hufvudsta Ridklubb

Välkomna till Pay & jump 1 maj

Häst som hoppar över ett hinder

Varmt välkomna till vår Pay and jump för häst och ponny torsdagen den 1 maj. Första start kl 10.00. Här hittar du som ska starta eller vara funktionär mer information om dagen.

Pay and jump är en perfekt möjlighet för dig som vill träna på att tävla. Eller saknar du kanske licens eller grönt kort och vill se om tävling är något för dig och din häst eller ponny? Då ska du definitivt komma till oss! Det finns fortfarande tid att anmäla sig. Se mer information längre ner på sidan.

Information till dig som ska starta

Startlista 1 maj Pdf, 74.5 kB, öppnas i nytt fönster.
Banskiss Öppnas i nytt fönster. (OBS kombination endast från 1.00 m)
Anläggningskiss Pdf, 161.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Information till dig som ska vara funktionär

Kubben bjuder dig som funktionär på frukost och lunch under dagen. Frukost serveras i cafeterian från cirka 8.45 och lunch tar vi när dagen är slut, ca 13.00. Observera att det är lite olika tider som gäller beroende på funktionärspost.
Se funktionärslista Pdf, 111.6 kB, öppnas i nytt fönster.

Information om anmälan

1. Anmälan görs i första hand via TD Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.B till och med 29 april kl 18.00. Eller via mejl till tk@hufvudstaridklubb.se (ange ekipagets namn, ponny/häst, höjd samt telefonnummer)
2. Kostnad 200 kr/start. Avgiften betalas utanför TDB mot en 14 dagars kostnadsfri faktura från Turtle Pay. Fakturan skickas ut via e-post (till den adress du har angivit i TDB) efter avslutat arrangemang. Endast återbetalning om du avanmält senast kl 18.00 den 29 april. Annars mot uppvisande av veterinär/sjukintyg inom sju (7 dagar). Intyg mejlas till tk@hufvudstaridklubb.se. Häst/ponny får göra max 2 starter.
3. Avanmälan görs i TDB fram till fredag 29 april kl 18.00. Därefter avanmälan via mejl till tk@hufvudstarisklubb.se
4. Vi följer TR (Svenska Ridsportförbundets Tävlingsreglemente) gällande lokal tävling. Otillåten hantering av häst, olämpligt uppträdande eller bestraffning av häst är inte tillåten även under träning, enligt TR I moment 110.3. Sker det kan det anmälas till Disciplinnämnden.
5. Deltagande hästar ska vara vaccinerade enligt TR och giltigt vaccinationsintyg ska visas för parkeringsvakterna innan urlastning. OBS! Tänk på smittskyddet, hästägarförsäkran Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. gäller. Triangelmärkta hästar får inte delta.
6. Ryttaren behöver inte ha tävlingsklädsel men får gärna ha det. Gällande övrig utrustning skall TR följas. OBS! Säkerhetsväst skall bäras av ryttare upp till 17 år.
7. Det finns möjlighet att gå banan innan första start, från 9.30, samt 5-10 minuter mellan varje klass då hindren höjs. Banskiss kommer att publiceras på vår hemsida hufvudstaridklubb.se i samband med startlistorna.
8. Framridning på grusbana ca 15x30, om vädret tillåter. Annars ridhuset.
9. Framhoppning sker i ridhus 20x40, underlag klenflis/natursand. Max 5 ekipage i ridhuset. Tränare etc hänvisas till läktaren. Våra funktionärer hjälper till att höja/sänka hinder. Det är inte tillåtet att gå in på framridningen efter avslutad ritt.
10. Banan hoppas utomhus 22x64, underlag fibersand. Ingen tidtagning sker och ekipaget får fullfölja sin ritt inom rimlig tid oavsett antal fel. Medhjälpare på banan är tillåtet. Banansvarig, som befinner sig på banan, kan även hjälpa till att sänka något hinder vid behov. Banansvarig/domare har även rätt att utvisa en ryttare som inte beter sig enligt föreskrifterna i TR. Eller om hästen inte bedöms vara i tävlingsmässigt skick.
11. Om du ramlar av ska hästen ledas ut från banan. Om allt bedöms vara okej med ryttare/häst (för minderårig krävs att förälder eller annan medföljande ansvarig person ger sitt godkännande) får ekipaget komma tillbaka och fullfölja banan varifrån avramling skedde utan att betala ny avgift.
12. Första start kl 10.00
13. Startlistor, inklusive pauser, publiceras på vår hemsida www.hufvudstaridklubb.se ett par dagar innan arrangemang. Startlistor uppdateras dagen innan, samt vid eventuella efteranmälningar samma dag.
14. Följ våra avspärrningar på området, se anläggningsskiss Pdf, 161.6 kB..
15. Deltagar-rosett finns att köpa för 60 kr via Swish i Sekretariatet.
16. Observera att detta är en träningshoppning så ryttarens egen olycksfallsförsäkring gäller.
17. Servering med varm mat, dryck och godis finns. Endast Swish.
18. Frågor mejlas till tk@hufvudstaridklubb.se
19. Hitta hit: Hufvudsta ridskola, Huvudsta Allé. För er med GPS: WGS84: Lat: N 59o 20' 46.55" Long: E 17o 59' 35.92" RT90: X= 6582666

Varmt välkomna till Hufvudsta Ridklubb!

Publicerad: 2025-04-24

Senast uppdaterad: 2025-04-30

Författare: Agneta Wahlström

Sponsorer

Besöksadress

Hufvudsta Gård

171 73 Solna

Orgnr: 815200-4308

Stallet är under terminen öppet:

Vardagar 07.30-22.00, Helger 07.30-18.00

Kontakta oss:

Telefon: +46 (0)8 83 12 34

E-post: styrelsen@hufvudstaridklubb.se