Välkomna till helgens hopptävlingar

Den 13 och 14 maj hälsar vi deltagare, publik och funktionärer varmt välkomna till våra hopptävlingar. Storhäst på lördagen, med första start kl 10.00 och ponny på söndagen, med första start kl 09.00. Vi ber er alla ryttare att läsa igenom meddelande till ryttare ordentligt då det kommer att underlätta er dag hos oss.

Här finns startlistor och ryttarmeddelande för 13 maj Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här finns startlistor och ryttarmeddelande för 14 maj Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Försäljning på plats

Information till alla funktionärer

Är du en av helgens fantastiska funktionärer vill vi rikta ett stort tack på förhand. Båda dagar har vi ett funktionärslotteri där man kan vinna presentkort från vår sponsor Back2Use Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Anmäla att du är på plats till personalen i teorisalen/sekretariatet, där får du även dina matkuponger.

Lördag 13 maj

Är du funktionär på förmiddagen vill vi att du är på plats senast kl 09.30. Detta för att du ska hinna få information om din post innan kl 10.00 då det är dags för första start. Ska du vara parkeringsvakt eller i sekretariatet vill vi att du är på plats 08.30. Sitter du i domartornet är det en genomgång kl 9.30. Samling vid domartornet. Det är viktigt att alla som har en funktionärspost med anknytning till utebanan/tävlingsbanan lär sig hoppbanorna innan klasserna startar. Lunch serveras när de två första klasserna är slut, ca 11.30. Se även hålltider på funktionärslistorna.

Är du funktionär på eftermiddagen vill vi att du är på plats senast kl 11.30. Detta för att du ska hinna äta lunch samt få information om din post innan eftermiddagsklasserna startar, cirka 12.15. Är du parkeringsvakt eller framhoppningspersonal vill vi att du löser av förmiddagspasset kl 12.00. Ska du sitta i domartornet är det samling i teorisalen 11.45 för genomgång. Det är viktigt att alla som har en funktionärspost med anknytning till utebanan/tävlingsbanan lär sig hoppbanorna innan klasserna startar. Dagen beräknas vara slut cirka klockan 14.00.
Funktionärer lördag 13 maj Pdf, 58.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Söndag 14 maj

Är du funktionär på förmiddagen vill vi att du är på plats senast kl 08.30. Detta för att du ska hinna få information om din post och äta frukost innan kl 09.00 då det är dags för första start. Ska du vara parkeringsvakt eller i sekretariatet vill vi att du är på plats 07.30. Sitter du i domartornet är det en genomgång kl 8.30. Samling vid domartornet. Det är viktigt att alla som har en funktionärspost med anknytning till utebanan/tävlingsbanan lär sig hoppbanorna innan klasserna startar. Lunch serveras när de två första klasserna är slut, ca 11.45. Se även hålltider på funktionärslistorna. Frukost serveras i kafeterian från kl 8.00. Lunch serveras från ca kl 11.

Är du enbart funktionär på eftermiddagen vill vi att du är på plats senast kl 12.00. Detta för att du ska hinna äta lunch samt få information om din post innan eftermiddagsklasserna startar, cirka 12.30. Är du parkeringsvakt eller framhoppningspersonal vill vi att du löser av förmiddagspasset kl 12.00. Ska du sitta i domartornet är det samling i teorisalen 12.00 för genomgång. Det är viktigt att alla som har en funktionärspost med anknytning till utebanan/tävlingsbanan lär sig hoppbanorna innan klasserna startar. Dagen beräknas vara slut cirka klockan 15.30.
Funktionärer söndag 14 maj Pdf, 56.9 kB, öppnas i nytt fönster.

Tack till alla sponsorer

Våra sponsorer ger fina priser till placerade ekipage under våra tävlingar.

BACK2USE Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Är den smarta butiken där du hittar begagnad (och inte sällan helt oanvänd) utrustning för häst och ryttare. Besök Butiken på Galonvägen 40B i Bromma.

AGRIA Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Vi älskar djur och tycker att alla djur är värda en försäkring. Med en bra djurförsäkring kan du få den bästa vården för ditt älskade djur.

KENTAUR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Kentaur är den lyxiga tidningen för alla hästälskare. Med de vackraste bilderna, spännande reportage och intressanta porträtt av hästvärldens profiler.

SERAFIM FINANS Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. - Hjälper företag och konsumeter med finansiella lösningar och tryggt sparande.

Vi hoppas på två härlig tävlingsdagar!

Hopphäst

Publicerad: 2023-05-10