Grönt kort light 5 mars

Nu kan du som inte tävlar, men vill veta mer om hur det går till vid tävling, gå en snabbkurs.

Kursen är en förkortad version av Svenska Ridsportförbundets Grönt Kort-kurs som hålls för dem som ska börja tävla från lokal nivå och uppåt.

Perfekt för exempelvis föräldrar till barn som tävlar eller ska börja tävla för Hufvudsta ridklubb eller för dig som tävlat tidigare och vill uppdatera minnet.

Vi går igenom:

• Häst och säkerhet
  • Tävlingsreglementen
  • Tävlingsdatabasen
  • Inför tävling
  • Transport och lastning

När: Söndagen den 5 mars kl 9.00-13.30

Var: Teorisalen

Hur: Ta med penna/papper och mobil/surfplatta/dator. Vi kommer att söka information på nätet.

Kostnad: 300 kr, då ingår ett enklare kursmaterial baserat på SvRF:s Grönt Kort-kurs, samt fika.

Anmälan: sker till tk@hufvudstaridklubbb.se. Max antal deltagare är 12, så det är först till kvarn som gäller. Anmälan görs senast den 26 februari. När du fått bekräftelse på din anmälan får du även information om betalning.

Frågor: till tk@hufvudstaridklubbb.se

Varmt välkomna önskar Ella och Julia